خاصیت پوست تخم مرغ به عنوان کود برای گیاهان

خاصیت پوست تخم مرغ به عنوان کود برای گیاهان

خاصیت پوست تخم مرغ به عنوان کود برای گیاهان

همه ی گیاهان برای رشد علاوه بر نور و آب نیاز به مواد معدنی دارند تا بتوانند در شرایط بهتری به رشد مطلوب برسند یکی از این مواد معدنی کلسیم ها هستند گرچه نیتروژن ، فسفر و پتاسیم برای رشد سالم بسیار حیاتی هستند ، کلسیم برای ساختن “استخوان” های سالم و دیواره های سلولی گیاه نیز ضروری است. پوسته تخم مرغ متشکل از کربنات کلسیم ، راهی عالی برای ورود این ماده معدنی به خاک است.

 برای آماده سازی پوسته های تخم مرغ را، با همزن، آسیاب یا ملات آسیاب کرده و  آنها را در خاک بریزید. از آنجا که چند ماه طول می کشد تا پوسته های تخم مرغ شکسته شده و توسط ریشه های گیاه جذب شوند ، توصیه می شود که آنها در پاییز به خاک افزوده شوند تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

جهت داشتن گل و گیاهان سالم تر که رشد بهتری داشته باشند و یا حتی اجرای دیوار سبز  در هر مکانی که مد نظر دارید می توانید از پوسته تخم مرغ به عنوان یک کود آلی استفاده کنید. به همین ترتیب، پوسته های تخم مرغ خرد شده که با مواد آلی دیگر در پایین سوراخ مخلوط شده اند، به رشد گیاهان تازه کاشته شده کمک می کنند. سعی کنید پوسته تخم مرغ خود را با خاکی  که غنی از نیتروژن است مخلوط کنید. زیرا پوسته تخم مرغ اسیدیته خاک شما را کاهش می دهد و به هوادهی آن کمک می کند.

خاصیت پوست تخم مرغ به عنوان کود برای گیاهان

پوسته های تخم مرغ از 95٪ کربنات کلسیم تشکیل شده است. بنابراین جای تعجب نیست که پوسته تخم مرغ به تقویت استخوان ها و محافظت از مینای دندان کمک می کند. پوسته های  تخم مرغ منبع شگفت انگیزی از کلسیم هستند گل فروشی کرمان پیشنهاد میدهد که برای بهبود گیاه و گل هایتان از پوسته تخم مرغ ها در خانه و باغ خود استفاده کنید.

پوسته های تخم مرغ همانطور که به آرامی تجزیه می شوند ، علاوه بر اینکه جریان آب را بهبود می بخشند ، به هوادهی خاک کمک می کنند ، پوسته تخم مرغ نیز با گذشت زمان کلسیم آزاد می کند. افزودن کلسیم به گیاهان شما از پوسیدگی جلوگیری می کند (پوسیدگی یک بیماری نیست بلکه یک اختلال فیزیولوژیکی است که به دلیل عدم تعادل کلسیم در گیاه  ایجاد می شود).

به همین دلیل ، پوسته تخم مرغ برای کاشت کدو حلوایی ، فلفل ، کلم و کلم بروکلی نیز بسیار مفید است! از پوسته تخم مرغ خرد شده  می توانید در باغ برای جلوگیری از آفات استفاده کنید به این ترتیب که به منظور افزایش کیفیت کمپوست  می توانید ، پوسته تخم مرغ را به آن اضافه کنید. داشتن یک توده کمپوست ، زباله های شما را کاهش می دهد و به بهبود باغ شما کمک می کند.

حتی کسانی که درون خانه های آپارتمانی زندگی می کنند و باغچه های مجزا ندارند نیز، می توانند از باکس گل خالی در مدل های مختلف برای داشتن گل و گیاهان مختلف استفاده کنند. این باکس ها را می توان در هر قسمت از خانه نگهداری کرد.

گل فروشی کرمان عرضه کننده انواع کاکتوس، گل ها و گیاهان مختلف با بهترین قیمت می باشد. چیدمان به سلیقه مشتری توسط کارشناسان  این مجموعه صورت می گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *