مزایای بام سبز

مزایای بام سبز

دیوار سبز قم و سقف های سبز در سالهای اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.اگرچه نصب سقف سبز معمولاً هزینه های بالاتر از پشت بام را شامل می شود ، اما مزایای اقتصادی زیادی وجود دارد که می تواند این امر را جبران کند.بیایید با هم برخی از مزایای سقف سبز را بررسی کنیم.

مزایای عمومی یک سقف سبز عبارتند از:

طول عمر بیشتر بام :یک لایه سبز از پشت بام در برابر اشعه ماوراء بنفش ، برف و یخ محافظت می کند.با جلوگیری از قرار گرفتن در معرض دمای بسیار بالا و پایین ، سقف دو تا سه برابر بیشتر از یک سقف سنتی دوام می آورد.

عایق صدا: سقف سبز صدای ضربه مانند باران و تگرگ و سر و صدای محیط را جذب می کند.

عایق در برابر گرما و سرما:در تابستان ، سقف سبز از ساختمان در مقابل گرمای مستقیم خورشیدی محافظت می کند.در زمستان ، بام سبز از طریق عایق اضافه شده روی سقف ، گرمازدایی را به حداقل می رساند.این امر باعث کاهش هزینه های گرمایشی در زمستان و هزینه های تهویه مطبوع در طول تابستان می شود.

مزایای روف گاردان

مزایای زیبایی: سقف های سبز باعث زیبایی ساختمان می شوند.آنها همچنین برای ساكنینی كه بالاتر از آنها زندگی می كنند ، نمای زیبایی را ارائه می دهند.

ایجاد یک سقف سبز فواید اکولوژیکی زیادی دارد.مزایای اکولوژیکی یک بام سبز عبارتند از:

بهبود کیفیت هوای محیط: پوشش گیاهی برخی از آلودگی های نامرئی و ذرات موجود در هوا را فیلتر می کند.برگها فلزات سنگین را جذب می کنند: تا 95٪ کادمیوم ، مس و سرب و 16٪ روی.آلودگی هوا در بالای باغ ها و پارک ها تا 80٪ کمتر از سایر مناطق شهر است.علاوه بر این ، فتوسنتز باعث کاهش مقدار CO2 در هوا شده و باعث افزایش اکسیژن در جو می شود.بام های سبز به کاهش مقدار CO2 در هوا کمک می کنند که یکی از مهمترین دلایل گرم شدن کره زمین محسوب می شود.

مزایای اکولوژیک بام سبز

افزایش تنوع زیستی: سقف های سبز به افزایش جانوران در شهر مانند پروانه ها ، گرده افشانی حشرات و پرندگان و غیره کمک می کند.

در مناطقی پرجمعیت مانند شهرهای بزرگ ، اثر موسوم به گرمازدگی رخ می دهد.ساختمانها در طول روز گرما را ذخیره می کنند و سپس در طول شب تابش می کنند و منجر به درجه حرارت بالاتر و رطوبت پایین تر می شوند.سقف های سبز این اثر را کاهش می دهد.

تجهیزات بام سبز را از ما خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *